Universiteit Leiden

nl en

Personeelsgeleding

Jan Sleutels (voorzitter)

Jan Sleutels (voorzitter)

Jan Sleutels werkt als Universitair Hoofddocent bij het Instituut voor Wijsbegeerte en is fellow van de Leiden Teachers Academy. Sinds enkele jaren geeft hij leiding aan Humanities Lab, het honours programma van Geesteswetenschappen. Eerder was hij o.a. onderwijsdirecteur en opleidingsvoorzitter bij Filosofie. Die ervaring komt goed van pas in de faculteitsraad.

‘In de raad maak ik mij sterk voor een prettige werkomgeving voor studenten en medewerkers, waarin iedereen zich veilig, betrokken en gehoord voelt. Aandachtspunten voor mij zijn onder andere werkdruk, programmanormen, de verhouding tussen onderwijs en onderzoek, medezeggenschap voor niet-Nederlandstalige studenten en medewerkers, en de planning van de nieuwe Humanities Campus.’

Elizabeth den Boer

Elizabeth den Boer

Elizabeth den Boer werkt sinds 2008 bij de Faculteit Geesteswetenschappen, sinds 2013 als studieadviseur en onderwijscoördinator bij de BA International Studies (in Den Haag), sinds 2020 ook als teamleider van de bacheloropleidingen van FGW op de Campus Den Haag.

‘Een van mijn stokpaardjes is ‘de menselijke maat’, die ik graag terugzie in het onderwijsbeleid en personeelsbeleid waarbij ‘werkbalans’ serieus genomen dient te worden. Binnen een gezonde universiteit staat het besef dat het een onderwijs- en onderzoeksinstelling centraal waarbij het algemeen gedragen wordt dat onderzoek en onderwijs investeringen in de huidige en toekomstige maatschappij zijn. Onderwijzend en ondersteunend personeel moeten gehoord worden, het universiteitsbeleid moet duidelijk zijn in de richting waarin zij vaart en daar de stem van het personeel in meenemen.

Jan Frans van Dijkhuizen

Jan Frans van Dijkhuizen

Jan Frans van Dijkhuizen is universitair docent bij het Leiden University Centre for the Arts in Society. In zijn onderwijs en onderzoek richt hij zich op de Engelstalige letterkunde, met de vroeg­moderne tijd (de tijd van Shakespeare, zeg maar) als specialisme.

‘Als lid van de Faculteitsraad wil ik de diverse belangen van medewerkers en studenten zo goed mogelijk vertegenwoordigen en kritisch-constructief meedenken over zaken die ons allen raken, zoals het onderwijs- en personeelsbeleid van onze faculteit, en actuele kwesties als de nieuwe Humanities Campus en de gevolgen van COVID-19. Ook vind ik het verrijkend om via de Faculteitsraad een beter beeld te krijgen van de vele ontwikkelingen en thema’s die binnen onze complexe and diverse faculteit als geheel spelen.’

Suzé Klok

Suzé Klok

Suzé Klok is eindredacteur van de afdeling Communicatie & Marketing. Ze beheert de websites en social media-kanalen van de Faculteit Geesteswetenschappen en houdt zich bezig met verschillende communicatieprojecten.

‘Ik vind het belangrijk dat de Faculteit een plek is waarin iedereen zich thuis én welkom voelt. Net zoals in mijn eigen werkzaamheden, vind ik daarom een heldere en transparante communicatie cruciaal. Onder andere diversiteit en inclusie (D&I), duurzaamheid, digitalisering, en toegankelijkheid in de brede zin, zijn daarom kernpunten voor mij.’

Claartje Levelt

Claartje Levelt

Claartje Levelt is hoogleraar bij het Centre for Linguistics.

Bij het wetenschappelijk en onderwijzend personeel is de werkdruk de afgelopen jaren enorm toegenomen en je ziet dat sommige mensen daar echt aan onderdoor gaan. Er zijn zoveel formaliteiten en controles bijgekomen. Daarnaast ontbreekt echt de stem van de wetenschappelijke staf in de raad, die vanuit de onderzoeks- en onderwijspraktijk een bijdrage aan de besluitvorming levert. Ik zou de maatregelen van het faculteitsbestuur ook vanuit dat perspectief willen bekijken: zijn dit maatregelen die meer werk op leveren of die ons gaan helpen? Ik voel me betrokken en verantwoordelijk voor wat er hier op de Faculteit gebeurt dus ik wil daar ook een steentje aan bijdragen.

Nicole van Os

Nicole van Os

Nicole van Os is studiecoördinator en studieadviseur van de masteropleidingen Asian Studies (research) en Middle Eastern Studies (research).

 

 

 

 

Adriaan Rademaker

Adriaan Rademaker

Adriaan Rademaker houdt zich bezig met onderzoek en onderwijs op het gebied van de Griekse Taal- en Letterkunde. Binnen de opleiding is hij actief als voorzitter van de opleidingscommissie. Verder is hij staflid van het College van Beroep voor de Examens.

‘In de Faculteitsraad heb ik een speciale interesse voor onderwerpen die de organisatie van het onderwijs en onderzoek betreffen. Ik vertegenwoordig de raad in de Regiegroep Werkbalans, een commissie die suggesties doet hoe de werkbalans van de medewerkers van de faculteit verbeterd kan worden. Ook de studeerbaarheid van de studieprogramma’s gaat mij ter harte; zo heb ik mij in de lopende periode sterk gemaakt voor een evenwichtiger indeling van de onderwijsperiodes in het tweede semester. Ik vind het van waarde om in een constructieve dialoog met het Faculteitsbestuur bij te dragen aan het welzijn van alle leden van onze facultaire gemeenschap.’

Rint Sybesma

Rint Sybesma

Rint Sybesma is hoogleraar Chinese taalkunde en de onderwijsdirecteur van het LIAS.

 

 

 

 

Marina Terkourafi

Marina Terkourafi

Marina Terkourafi is taalwetenschapper en houdt zich vooral bezig met aspecten van betekenis die onuitgesproken blijven en die vaak verschillend worden ingevuld door mensen met verschillende achtergronden.

‘Omdat ik aan universiteiten in vijf verschillende landen op twee continenten heb gewerkt, heb ik ruimschoots de gelegenheid gehad om interculturele (mis)communicatie in de praktijk te observeren. Een van mijn doelen, als lid van de Faculteitsraad, is het faciliteren van de dialoog tussen de faculteit en haar vele leden, studenten en medewerkers, tijdelijk en vast, Nederlands en niet-Nederlands, gevestigd in Leiden en gevestigd in Den Haag. Ik geloof dat we de diversiteit van onze faculteit kunnen gebruiken als een kracht en een bron van inspiratie, in plaats van als een zwakte die effectieve besluitvorming in de weg staat, en ik ben van plan om mijn bekendheid met beide campussen van onze universiteit te gebruiken om dat te helpen bereiken.’

Deze website maakt gebruik van cookies.  Meer informatie.