Universiteit Leiden

nl en

Directie Strategische Communicatie en Marketing

Verantwoordelijkheid van de directie

De directie Strategische Communicatie en Marketing (SC&M) ontwikkelt het marketing- en communicatiebeleid van de Universiteit Leiden, en voert dit uit. SC&M adviseert het College van Bestuur en helpt de faculteiten met hun marketing en communicatie.

Wat doet de directie?

• Draagt bij aan de realisatie van het strategisch beleid van de Universiteit Leiden.
  • Is verantwoordelijk voor de interne, externe en corporate communicatie van de universiteit.
  • Is verantwoordelijk voor alle marketingactiviteiten met als doel het creëren van een sterke merkidentiteit van de Universiteit Leiden.
  • Onderhouden van relaties met alumni van de universiteit.
  • Onder SC&M vallen de afdelingen Alumnirelaties en Fondsenwerving, Communicatieservices, Corporate Communicatie, Interne Communicatie, Marketing en Bureau Pedel.

Positie binnen de universiteit

SC&M maakt organisatorisch onderdeel uit van het Bestuursbureau van de Universiteit Leiden.

Directeur

Renée Merkx