Universiteit Leiden

nl en

ICT Shared Service Centre

Verantwoordelijkheid

Elke medewerker en student heeft behoefte aan betrouwbare ICT-faciliteiten. Als centrale ICT-dienstverlener levert het ICT Shared Service Centre (ISSC) hoogwaardige ICT-voorzieningen aan alle medewerkers en studenten. Met ongeveer 130 collega’s ondersteunt het ISSC onderwijs, onderzoek en bedrijfsvoering. Het ISSC maakt een transitie door naar een agile organisatie: klantgericht, wendbaar en betrouwbaar. Beheer en ontwikkeling van diensten is belegd in DevOps-teams.

Wat doet het ISSC?

  • Ontwikkelen en beheren van universitaire werkplekvoorzieningen.
  • Bieden van snelle toegang tot internet en beheren van het universitaire netwerk.
  • Veilige toegang tot e-mail, remote werkplek en vele andere diensten via een solide ingerichte Identity en Access Management (IAM)-structuur.
  • ICT-ondersteuning via een helpdesk portal (24/7) en helpdeskbalies.
  • Beheren van de informatiesystemen voor bedrijfsvoering en onderwijs.
  • Adviseren over ICT-oplossingen.
  • Toepassen van een wendbare (agile) werkwijze binnen een continu veranderende omgeving.

Lees ons ISSC Meerjarenplan 2019-2025 als u meer wilt weten over onze plannen voor de komende tijd. 

Positie binnen de universiteit

Het ISSC is een van de zeven expertisecentra van de Universiteit Leiden. De dienstverlening is belegd binnen de afdelingen Customer Relations, Infra & Application Services, Research & Innovation Support, Strategy & Facilities en Finance & Office Management. De organisatiestructuur van het ISSC vindt u terug in het organogram (pdf).

Contact

Bekijk de directie en management van het ISSC.

Directeur

Joop van der Born

Postadres

Postbus 9512
2300 RA Leiden

Bezoekadres

Snellius
Niels Bohrweg 1
2333 CA Leiden
Plan uw route
ISSC Strategie

Deze website maakt gebruik van cookies. Meer informatie