Universiteit Leiden

nl en

Bedrijfsbureau

Verantwoordelijkheid van de afdeling

Het bedrijfsbureau ondersteunt de directies binnen het bestuursbureau. Ook ondersteunt het directeuren van expertisecentra op de interne bedrijfsvoering. Dat gebeurt op de gebieden van human resources (hr), financiën, ICT en maatschappelijk verantwoord ondernemen (mvo).

Wat doet de afdeling?

  • Geeft advies aan het management binnen het bestuursbureau, SOZ, vastgoed en Luris over personele aangelegenheden, organisatieontwikkeling- en verandertrajecten. Zorgt voor een correcte toepassing van wet- en regelgeving en (universitair) hr-beleid.
  • Coördineert de instroom, doorstroom en uitstroom van medewerkers.
  • Doet het financieel beheer van het bestuursbureau, SOZ, Luris, Libertatis Ergo Holding en enkele stichtingen met de producten in de planning- en controlcyclus.
  • Bewaakt de centrale budgetten van de universiteit, SOZ en Luris (in overleg met de budgethouders).
  • Beoordeelt en geeft advies over financiële vraagstukken en business cases binnen het bestuursbureau, SOZ, Luris en Libertatis Ergo Holding.
  • Beheert de financiële impact van de ICT-ambities in een Meerjaren Business Plan ICT.
  • Ontwikkelt en coördineert het universiteitsbrede duurzaamheidsbeleid en het Leiden University Green Office.

Positie binnen de universiteit

Het bedrijfsbureau valt onder de directie bedrijfsvoering en werkt nauw samen met HRM, het ASC, FEZ, IM, het ISSC en VGM.

Contact

Bekijk alle medewerkers.

Hoofd

Anneloes Blanken
tel. +31 71 527 1163

Secretariaat

Maleen Romeijn
bvsecretariaat@bb.leidenuniv.nl
tel. +31 71 527 3185

Postadres

Postbus 9500
2300 RA Leiden

Bezoekadres

Rapenburg 70, A4.02
2311 EZ Leiden
Routebeschrijving

Deze website maakt gebruik van cookies.  Meer informatie.